Zpět na úvodní stranu

Naší největší odměnou za služby Hi-Fi poradny je váš nákup v Hi-Fi marketu. Pokud ale hodláte nakoupit jinde a jste se službou Hi-Fi poradny spokojen/a, můžete nás podpořit. Děkujeme.

2024

Zde najdete otázky & odpovědi zaslané do Hi-Fi poradny platné pro rok 2024, řazené chronologicky od nejnovější k nejstarší.

Vy se ptáte, my odpovídáme...

 

#033
5.3.2024 Milan K. se ptá:

Dobrý den. Pokud má zesilovač (Yamaha as-1000) výstup pre out 2 x rca a subwoofer vstup line in 2 x rca (Yamaha ns-sw 700), je k nejkvalitnějšímu zvuku potřeba dvou subwooferovych kabelů nebo postačí jen jeden? Děkuji Milan K.

5.3.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá
Zdravím,
... jelikož Váš zesilovač Yamaha A-S1000 nedisponuje LFE výstupem, ale pouze klasickým linkovým výstupem musíte provést propojení se subwooferem Yamaha NS-SW700 klasickým cinch kabelem (2x cinch - 2x cinch) a zapojíte je tak, že v zesilovači použijete výstup Pre-Out a v subwooferu vstup Input2 Normal. Nemůžete použít vstup LFE, který je určen pouze pro LFE signál, tedy takový, který obsahuje jen a pouze basovou složku. Váš zesilovač pouští ven ale plný signál (basy, středy i výšky), takže musíte použít tradiční vstup v subwooferu, který bude schopen středy a výšky ořezat a zahraje pak pouze basy.

Jako vhodný kabel bych doporučil Oehlbach SL RCA 3m, nebo Audioquest Tower RR 3m v ceně 1770,-Kč, obojí skladem.

 

#032
5.3.2024 Karel Douda .se ptá:

Dobrý den. Slyšel jsem, že soundbar KLIPSCH Cinema 1200 je poměrně poruchový. A to mě poněkud vylekalo, opravdu vážně jsem o něm uvažoval. Můžete mi nabídnout nějaký vhodný soundbar ve stejné zvukové kvalitě? Děkuji Karel Douda PS: děkuji za vaši poradnu a držím palce a nový soundbar, pokud nějaký najdu, pořídím tutově u vás :-)

5.3.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá
Zdravím,
... s poruchovostí sounbarů KLIPSCH Cinema máte recht, nějak se jim to kazí, nějak až moc. A možná i to je důvodem, proč byla výrobcem ukončena výroba - soundbary KLIPSCH Cinema 1200/800/600/400 se tedy již nevyrábějí a čeká se na novou řadu.
Pokud jde o vhodnou alternativu, měl bych pro Vás dokonce lepší řešení v podání jiného amerického výrobce - Bose, model Smart Soundbar 600 5.1.2.
Obcházení fyzikálních zákonů, velký, dramatický, čistý a efektně velmi zábavný zvuk, to jsou až do hloubi DNA značky Bose zakořeněné hodnoty – a fungují.  V případě BOSE Smart Soundbar 600 5.1.2 pak dokonce famózním způsobem! Smart Soundbar systém boduje vizuálním stylem, boduje uživatelským pohodlím a i když vnímáte, že je to všechno tak trošičku "trik", je to kouzlo velkého domácího kina. Má to drajv, šmrnc a jiskru, která se k filmům maximálně hodí. A co víc – ani hudba není nijak pozadu za vícekanálovým režimem. Za dané peníze nebude rozhodně lehké najít u konkurence takhle fantasticky sehraný 5.1.2 set a zcela jistě nebude žádný jiný takhle fantasticky sehraný (!) a takhle stylový a kompaktní. Smart Soundbar je tedy špičkovou alternativou pro ty, kteří nechtějí mít doma složité komponentní domácí kino, případně nemají prostor pro velký hudební systém. Pokud vnímáte zvuk své televize jako nepříjemný a nedostatečný, což – upřímně řečeno – dnes platí asi pro většinu z nás, Smart Soundbar nabízí dokonalý zvukový zážitek u filmů, her i hudby, komfort jak při instalaci, tak při ovládání. Navíc v působivé prostorové scéně umí díky šikovnému DSP nechat zvuk vyznít nejen velmi dynamicky, ale také velmi čistě, srozumitelně a výrazně přirozeněji, než by to kdo kdy u soundbaru očekával. 
Máte-li tedy chuť zlepšit co nejjednodušší cestou svůj domácí zvuk pro filmy, hry ale i pro hudbu, rozhodně zkuste pouvažovat nad BOSE Smart Soundbar 600 5.1.2 – bude pro vás více než jen příjemným filmovým společníkem.

 

#031
4.3.2024 Jiří M.se ptá:

Dobrý den.Prosim o radu při koupi reproduktorů. Jedná se o Indiana line diva 660 nebo Triangle Borea br 8. Mám stereo receiver Yamaha r-n 600a. Děkuji Matoušek Jiří.

5.3.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá
Zdravím,
... INDIANA LINE Diva 660 poměrně dost převyšují zvukem svou cenovou kategorii. Pokud je dobře umístíte zvuk se od nich odpoutá, Diva 660 zmizí a zůstane jen hudba – není pak nejmenší problém s lokalizací nástrojů, separace dvou sekcí je dokonalá a kytara je v prostoru ukotvená podobně, jak byste mohl slyšet až u mnohonásobně dražších reprosoustav.
Za svou cenu jsou Diva 660 adekvátní snad jen směrem k dílenskému provedení – pokud jde o kvalitu zvuku tak Diva 660 aspirují mnohem, mnohem výše!!

Triangle Borea BR08 jsou v porovnání s Diva 660 laděné pro široké masy, ne pro hifistu. Disponují velkým, poměrně vřelým zvukem se zdůrazněným basem, což ve spojení s Yamahou není ideální kombinace. Vcelku jasně nemůžete očekávat, aby reprosoustavy této kategorie dokázaly udržet dokonalý přehled v pěkně saturovaném mocném zvuku a veškeré té rozmanitosti hlubokotónového dění, hudbu ale celkově podají kultivovaně a v rámci třídy s velice solidní čitelností.

Z oněch dvou beden bych určitě raději volil Italské INDIANA LINE Diva 660.

K posouzení bych ale určitě nabídl i Anglické ACOUSTIC ENERGY AE120, jež představují takovou tu ideální metu, která by měla být ve světě středně drahého audia povinností pro každého - jednak mají elegantní a do interiéru snadno zapadající vnější slupku, jednak se férově "vejdou" se svým zvukem prakticky do jakékoliv místnosti a jednak - a to je asi nejdůležitější - fungují tak pěkně vyrovnaně, tak neokázale a tak celkově muzikálně, že je prostě příjemně uvolňujícím zážitkem pustit si na nich jakoukoliv hudbu na kterou máte zrovna chuť. Důstojný, plný a měkce poddajný zvuk AE120 je kultivovaným a přirozeně znějícím průvodcem prakticky jakoukoliv nahrávkou a je schopný předávat hudbu dlouhodobě neúnavným, zábavným způsobem, který netlačí na pilu a nechává s uvolněnou pozitivností vyniknout ducha hudby.

Druhým tipem k posouzení by byly Francouzské bedny ELIPSON Prestige Facet 14F. Ty jsou svým celkovým pojetím trochu efektněji laděné, řekněme lifestylově laděné, ale rozhodně nepostrádají důležité základní Hi-Fi charakteristiky jako je čistota, muzikálnost nebo solidní dynamika - jejich mírná efektnost spočívá v mírně důraznějších basech (už proto, že jich je hodně) a výškách (ze stejného důvodu) a možná i v celkově vřelejším, klidnějším a příjemně poddajném způsobu, jakým si poradí s libovolnou nahrávkou napříč žánry i kvalitou, což je bezva pro běžné mainstreamové popové, rockové a další "neaudiofilské" nahrávky. Od Elipson se nikdy nedočkáte říznutí či ostrosti – v kombinaci se zajímavým vzhledem to z nich dělá velmi zajímavé reprosoustavy pro moderní interiéry a moderní posluchače, kteří chtějí, aby je hudba bavila a jestli je zrovna tohle cinknutí nebo tamto zadrnčení struny v pravý čas na pravém místě se studiovou přesností, to pro ně není zásadním nositelem hudebních emocí – to jsou barvy, plnost a další vlastnosti, kterých má Prestige Facet 14F na rozdávání.

K repro Vám zdarma přidáme reprokabely DYNAVOX Perfect Sound 2.
 

#030
2.3.2024 Lukáš se ptá:

Mohu pripojit 8ohm 3pasmové reprobedny o výkonu 190W na zesilovač respektive stereoreceiver který má: Výkon na kanál 115 W Impedance 8 Ohm, 16 Ohm Pročetl jsem toho mnoho a jsem popravdě už více zmatený. Nabyl jsem dojmu že tato varianta je horší než kdyz bych pripojil slabší bedny na nižší výko. Protože tam kdybych to přehnal zastaví mne nejdříve zkreslení. Mám vybrat raději slabší 2pásmové bedny? Děkuju moc Lukáš

2.3.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá
Zdravím,
... ano můžete - a úplně v pohodě a bez obav.
Základem párování beden a zesilovače je to, že ohmová zátěž beden nesmí být nižší, než je ohmová zátěž zesilovače a totéž platí i pro výkon, kdy výkon beden musí být stejný nebo vyšší, než je výkon zesilovače.
Váš zesilovač je natolik výkonný, že při běžném poslechu se nikdy nedostanete nad limitní úroveň hlasitosti Vašeho zesilovače, takže určitě nehrozí to, že by při nastavení vysoké hlasitosti zesilovač již natolik reprodukci zkresloval, že parazitní signály poslané do reprosoustav by mohly zničit jejich výškové reproduktory. Toto by hrozilo například u starého 30W 4 ohmového zesilovače po dědečkovi a moderních 190W 8 ohmových beden s nízkou citlivostí, ale ne u Vaší sestavy.
 

#029
29.2.2024 J. Aubrecht se ptá:

Dobrý den,
u vás objednaný subwoofer mi včera dorazil v pořádku, díky za ten připojovací kabel zdarma. 
V této souvislosti mám dotaz ohledně připojení. Na AVR jsou dva linkové pre-out výstupy pro SW a podle obrázku v manuálu se do nich můžou připojit dva samostatné SW (levý a pravý). V mém případě budu připojovat pouze jeden SW, který má však také dva linkové vstupy označené L/LFE a R. Na AVR budu kromě SW připojovat klasickou sestavu pěti reproduktorů, tedy Front L, Front R, Center, Rear L a Rear R. Pro tento případ bych měl SW propojit s AVR pouze jedním kabelem do LINE IN vstupu SW označeného L/LFE. Takto je to na obrázku 3 v originálním manuálu. Já však chci občas poslouchat i hudbu a to pouze v stereo módu (dá se nastavit na AVR). Můžu tedy mít současně připojený i druhý výstup z AVR tak jak je to na obrázku 2 v originál manuálu? Kromě toho v tom obrázku 2 je matoucí, že R výstup na AVR se má připojit na L vstup SW.

Předem díky za odpověď.
J. Aubrecht

29.2.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá
Zdravím,
... SW kabel zapojíte do konektorů označených jako "LFE" jak u subwooferu, tak i AV receiveru. Toto propojení je kvalitativně nejlepší, protože uvedené konektory vedou pouze basovou složku. Pokud byste použil jiné propojení, signál by kromě basů obsahoval i středy a výšky, které by musel subwoofer ořezat což by ho zbytečně zatěžovalo a zpomalovalo, což by mělo negativní vliv na kvalitu zvuku.

Tento druh zapojení je taky ideální jak pro vícekanálový režim, tak i pro stereo - nemusíte tedy při přepínaní na stereo nikde nic přepínat, přepojovat ani jinak se trápit. Subwoofer bude vždy hrát přesně tak jak má.

Pokud byste chtěl poslouchat čisté stereo bez subwooferu, aktivujete na receiveru funkci Direct/Straight (podle značky receiveru) což je funkce, která zkrátí signálové cesty na minimum, vypne korekce i výstup pro subwoofer čímž se AV receiver snaží přiblížit k čistě audiofilskému stylu poslechu.

Jestli budete poslouchat stereo se subwooferem nebo bez, je pak už jen na Vás :-)

 

#028
28.2.2024 Franěk se ptá:

Před lety jsem si u Vás v Hi-Fi marketu koupil receiver TX 8270. Protože mi zvukově vyhovuje chci si k němu přikoupit gramofon. Doporučíte mi něco adekvátního?
Děkuji Franěk

28.2.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá
Zdravím,
... měl bych pro Vás k posouzení pár skvělých phono kousků:

  • První v řadě bych nabídl MAGNAT MTT 990 - za rozhodně akceptovatelnou cenu dostanete velmi pěkný, velký a dobře postavený přístroj, který krom toho, že svou konstrukcí dobře pohlcuje zkreslující vibrace a že svým motorem dokáže udržovat slušně přesné otáčky (a tedy i plynulost hudby), nabízí i až překvapivě civilizovaný a dospělý způsob přehrávání vinylů (na čemž pochopitelně má svůj díl i přenoska 2300 od Goldring) z celkového pohledu. Jako celek se MTT 990 velmi dobře používá, snadno poslouchá a zdá se, že je to prostě a jednoduše dobře navržený, dobře vyrobený a tím vším i dobře znějící gramofon s uvolněným a zároveň realistickým zvukovým výstupem. To nejdůležitější je ale schopnost Magnat MTT 990 podat hudbu zábavně, respektive tak zábavně, jak to jen nahrávka dovoluje. Vezměte si slušnou nahrávku a užijete si zřetelný, pevný zvuk, užijete si dobrý rytmus a vlastně všechno se zdá být důstojně tam, kde to má být. Činely pěkně zněle cinkají, bas je energický a dobře konturovaný, hlas vypíchnutý v popředí a srozumitelný.
  • A pak následuje několik dalších velmi zajímavých modelů ke zvážení: CAMBRIDGE AUDIO Alva ST 
  • Pro-Ject Debut Pro Pick it PRO (hodnocení EISA 2022) nebo levnější Pro-Ject T1 (hodnocení EISA 2021) 
  • DUAL CS 418 Ortofon 2M BLUE nebo levnější DUAL DT 400 USB Ortofon OM 5E
  • A samozřejmě tu je i skvělý špek, či ideální dárek pro někoho v rodině, plně funkční 3D stavebnice ROBOTIME Rokr Gramofon - složíte 3D stavebnici, položíte LP, zatočíte klikou a hrajete :-) Paráda :-)

 

#027
24.2.2024 Stano se ptá:

Dobrý den,
potřebuji prosím poradit s výběrem AV receiveru 5.1 a reproduktorů do prostoru moto garáže o rozměru (9 x 6m, výška do stropu 3,5m), kde mám promítací plátno s projektorem. Bohužel je tam problém s umístěním sloupových reproduktorů, takže spíš regálové repro. Můžete mi prosím poradit s typem a výkonem celé sestavy? Převážně budu poslouchat hudbu, ale i domácí kino. Předem děkuji za vaši radu. Pavel
Odesláno z iPadu

25.2.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá
Zdravím,
... jako ideální AV receiver bych doporučil model ONKYO TX-NR5100, který má vynikající zvuk jak v režimu domácího kina, tak i ve stereu a plnou výbavu, které nic nechybí (WiFi, Bluetooth, Dolby Atmos, DTS-X, Dolby Vison, podpora 8K/4K, HDR10+, Spotify, Tidal ... atd ... atd). V dané ceně a kategorii je to široko daleko ta nejlepší volba jakou lze vůbec nabídnout.
Další modely ke zvážení by pak byly PIONEER VSX-935 M2, nebo třeba YAMAHA RX-V6, nebo DENON AVR-X2800H.

Jako vhodné satelitní repro bych volil CAMBRIDGE AUDIO Minx 325 set 5.1, které na rozdíl od absolutní většiny satelitních repro zahrají skvěle i stereo. Rádi tyto repro nazýváme "neviditelné" protože jsou malé a třeba v bílé barvě téměř neviditelné, ale svým zvukem jsou ohromné. Použít k nim můžete nástěnné kloubové držáky CAMBRIDGE AUDIO Minx 400M v černé i bílé barvě, nebo stojánky CAMBRIDGE AUDIO Minx 600D a tím je snadno umístit v podstatě kamkoli bude třeba.

Designové zajímavým řešením je set ELIPSON Planet M 5.1, jehož zvuková kvalita za svým designem nijak nezaostává
... nebo třeba americké repro KLIPSCH Reference Premiere On-Wall RP-140D HTS

A pak tu jsou sety v klasické konfiguraci regálových repro, počínaje levným, ale přesto výborným setem MAGNAT Monitor S30 set 5.1, přes italský set INDIANA LINE Tesi set 5.1 s přeními repro TESI 261 a subwooferem Basso 840 v celkové ceně 27tis, nebo TANGENT Spectrum X5 set 5.1 až po Q ACOUSTICS 3030i set 5.1 Plus.

Rozdíl mezi satelitní sestavou a sestavou složenou z klasických repro je, krom designu, ve velikosti repro, snadnosti instalace a stěnu a mnohdy i v kvalitě zvuku. Satelitní repro obvykle nedisponují kvalitním zvukem, protože výrobci u takovýchto repro šetří, aby se dostali na atraktivní tržní ceny, což je poznat na kvalitě použitých materiálů a kvalitě zvuku, který je obvykle podprůměrný a nejsou vhodné pro stereo. To ale neplatí u kvalitních výrobců jako jsou Cambridge Audio, Q Acoustics, Elipson nebo Klipsch. Zde máte u satelitních repro tu nejvyšší možnou kvalitu jak dílenského provedení, osazení tak i zvuku, a to i ve stereu. Satelitní repro se také snáze instalují na stěnu, protože je s tím od výroby počítáno a výrobce nabízí odpovídající řešení.
Můžete tedy volit mezi kvalitními satelitními repro, nebo klasickým řešením v podání regálových repro. Ty se pak na stenu umisťují pomocí držáků VOGELS VLB 200 (nosnost 20kg), ACOUSTIQUE QUALITY VISION BR03AS (nosnost 25kg) nebo třeba EXCEL MountSpeak (nosnost 3,5kg).

Kdybych měl volit já, určitě bych volil AV receiver ONKYO TX-NR5100 + repro CAMBRIDGE AUDIO Minx 325 set 5.1, protože to spolu fakt hrajě jak ďas! :-)

 

#026
23.2.2024 Stano se ptá:

dobrý.chcem poprosiť,poradte mi stereo bluetooth reproduktory,ktore by už zniesli oznacenie HIFI k pc resp.notebooku,na bežne počuvanie hudby.ak je možne ,aj menej finančne náročne ,aj kvalitnejšie-poprosím konretne.ak nie bluetooth,tak aj ine,pripadne ako ich spravne pripojiť.dakujem za vašu  ochotu  a odpoved. s pozdravom   stano

24.2.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá
Zdravím,
Měl bych pro Vás tři varianty aktivních regálových Hi-Fi repro k posouzení:

  1. Jako zcela ideální bych osobně doporučil repro MAGNAT Monitor Reference 2A
    Mají požadovaný Bluetooth, ale PC můžete připojit i optickým digitálním kabelem. Připojit můžete i TV přes HDMI CEC takže vše byste ovládat ovladačem od TV a můžete připojit klidně i gramofon. Tyto repro Vám v pohodě nahradí klasický zesilovač, takže ušetříte 10tis. Výkonově to vytáhnou až na 2x75W a basy mají opravdu krásné a dynamické (38Hz). K ovládání slouží samostatný dálkový ovladač.
    MAGNAT Monitor Reference 2A to umí řádně rozbalit, jejich pulsující rytmika, důraz a až přebytek energie nakopnou jakoukoliv skladbu. Bedny to jsou chytlavé, šťavnaté, naléhavé a upřímně "přímé", které nabízí skutečně hodně zvuku. Jestliže tak nechcete trávit čas hledáním optimálního párování reprosoustav a elektroniky, případně chcete ušetřit prostor nebo jednoduše toužíte po tom přívalu energie, který tyhle reprosoustavy snadno napumpují do místnosti, pak stačí jen vybrat vhodný zdroj signálu a hrát. Dravost a nadšení, s nimiž se Reference 2A do reprodukce čehokoli vrhají, je vskutku zábavná... 
  2. Výše pak je francouzský model ELIPSON Prestige Facet 6B BT
    Celkovým pojetím jsou Elipson Prestige Facet 6B BT trochu efektněji laděné, řekněme lifestylově laděné reprosoustavy, které ale nepostrádají důležité základní hi-fi charakteristiky jako je čistota, muzikálnost nebo solidní dynamika - jejich mírná efektnost spočívá v mírně důraznějších basech a výškách a možná i v celkově vřelejším, klidnějším a příjemně poddajném způsobu, jakým si poradí s libovolnou nahrávkou napříč žánry i kvalitou, což je bezva pro běžné mainstreamové popové, rockové a další "neaudiofilské" nahrávky. Od Elipson se nikdy nedočkáte říznutí či ostrosti – v kombinaci se zajímavým vzhledem to z nich dělá zajímavé reprosoustavy pro moderní interiéry a moderní posluchače, kteří chtějí, aby je hudba bavila a jestli je zrovna tohle cinknutí nebo tamto zadrnčení struny v pravý čas na pravém místě se studiovou přesností, to pro ně není zásadním nositelem hudebních emocí – to jsou barvy, plnost a další vlastnosti, kterých má Prestige Facet 6B BT na rozdávání.
  3. Téměř na vrcholu pak jsou anglické aktivní repro Q ACOUSTICS Active 200
    Přestože jsou Q Acoustics Active 200 dvoupásmové, nedostatkem basů rozhodně netrpí! Basů je na tak malé bedýnky víc než dost a jsou měkčí a objemnější. Z pozice sedícího posluchače jsou vokály čisté a nezkreslené, stejně jako pásmo nejvyšších kmitočtů. Lokalizace je skvělá a stabilní. A to všechno platí i pro relativně hlasitý poslech. Zkrátka a dobře – soustavy Q Acoustics Active 200 jsou velmi dobře hrajícím, efektním aktivním doplňkem interiéru.

 

#025
19.2.2024 Jiří M. se ptá:

Dobrý den potřebuji poradit při výběru stereo receiveru jedná se o Marantz nr 1200 nebo Yamaha r-n 600a. Děkuji Matoušek Jiří

19.2.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá
Zdravím,
... v první řadě záleží na tom, jako máte repro a jaký hudební styl posloucháte nejvíce. To jsou totiž dva zásadní body, které předurčují vhodnost zesilovač/receiveru. Výbava, design či barva je v tomto ohledu až na druhém místě. Pokud si totiž vyberete receiver, který sice disponuje Vámi požadovanými funkcemi, ale neladí k Vašim bednám a nezvládá Váš hudební styl, tak jste utratil své peníze zcela neúčelně.
Pokud mi tedy upřesníte, jaké máte bedny a jaký hudební styl preferujete, případně jaké máte požadavky na nový receiver, natipuju Vám vhodné modely k posouzení.

Pokud jde Marantz NR1200 tak ten se už nevyrábí a probíhá pouze doprodej – skladem už jsou poslední dva kusy v barvě stříbrno-zlatá. Yamaha R-N600A je skladem v obou barvách. Oba mají srovnatelný výkon, Marantz má ve výbavě HDMI a obousměrné Bluetooth, Yamaha zase podporuje nativní přehrávání DSD 11,2 MHz a přehrávání 384 kHz, takže si můžete vychutnat mimořádně kvalitní zvuk s vysokým rozlišením.

 

#024
18.2.2024 Tibor se ptá:

dobry večer viete mi poradiť akú cenu má Fisher CA-275 nikde ho nemôžem nájsť akú má vlastné cenu,možno ho poznáte,s pozdravom Tibor

18.2.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá
Zdravím,
... ano znám – Fisher CA-275 je integrovaný zesilovač vyráběný v letech 1984-1986 v Japonsku. Výkon měl 2x100W při 8 ohmech (ale zvládnul i 2x120W ve 4 ohmech), byl bez dálkového ovládání (což ale bylo tehdy zcela běžné), připojit jste mohl 2 páry beden, sluchátka, gramofon plus další přístroje. Frekvenční rozsahy měl 10Hz až 55khz což jsou skvělé údaje i na dnešní dobu a také disponoval korekcemi vč. Loudness. Ve své době se prodával za 790,00 DM (pro současnou mládež – DM je zkratka pro Západoněmecké marky (Deutsche Mark), která byla oficiálním platidlem v Západním Německu v letech 1948–1990 a později ve znovusjednocené Spolkové republice Německo (1990–2002) až do nahrazení eurem – konec hodiny dějepisu)) :-)

Pokud jde o současnou prodejní cenu, tak na eBay se Fisher CA-275 nabízí za €80,00, na Amazonu v rozmezí 15-130,00 USD, na Aukru se před 4 lety prodával za 500,-CZK, v Polsku na Allegro se nabízí za 200,-PLN a v USA ho nějaký šílenec nabízí za šílených 999,00 USD.
 

#023 
15.2.2024 Petr Vtípil se ptá:

Dobrý den,
zakoupil jsem dvojici reproduktorů Klipsch R-40M a nevím, jak je zapojit. Nehodí se k nim klasické cinche, ani kabely s velkým jackem (tyto mám). Pak jsem ještě viděl, že se prodávají banánové koncovky a kabely. To je tento případ? Jenže já bych potřeboval na druhé straně cinch (pro zesilovač), potažmo malý 3,5 jack (pro výstup z karty na PC). Předchozí repro jsem např. z PC propojil takto: rozbožovač s malým jackem do zvukovky, z rozbočovače 2 kabely s malým jackem na jedné a 2 cinchi na druhé straně. Tady si nevím rady a pokud to jsou banánky, tak jsem ani nenašel, že by se takové kabely prodávaly.
Co s tím? Jak nejlépe zapojit a zprovoznit?
Děkuji, Petr Vtípil

15.2.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá
Zdravím,
... jó jo, tak to dopadá, když se spolehnete na rádoby "odborníky" a necháte si poradit něco, co není pro Vás vhodné, nebo ještě hůře když se nezeptáte předem, je-li Vaše volba vhodná... Kdybyste se obrátil na nás a popsal nám, co chcete a jaké máte představy natipoval bych Vám několik variant přesně podle Vašich představ a peněženky a to i vč. všech potřebných doplňků. 
Ale k věci. Tak jak popisujete svou situaci jsou Vám tyto repro k ničemu - repro Klipsch R-40M jsou klasické Hi-Fi repro a jako takové jsou, samozřejmě, pasivní - tzn. že ke svému provozu potřebují odpovídající zesilovač nebo receiver
Pokud chcete tyto konkrétní repro připojit k Vašemu PC musíte si dokoupit zesilovač nebo receiver. Ten zapojíte do své zvukové karty v PC (digitálně, nebo analogově, podle typu karty) a repro samotné pak reprokabely (v metráži, tedy bez koncovek, nebo osazenými repro kabely banánky). Teprve pak budete moci hrát.
V této chvíli tedy máte dvě možnosti:

  1. dokoupit si odpovídající zesilovač/receiver – budete-li chtít, můžeme Vám nějaké možnosti navrhnout – pokud upřesníte jaké máte představy/požadavky
  2. vrátit repro zpět prodejci a poděkovat mu a pořídit si odpovídající aktivní repro (nebudete potřebovat žádný další zesilovač/receiver) - budete-li chtít, můžeme Vám nějaké možnosti navrhnout – pokud upřesníte jaké máte představy/požadavky

Je mi líto, ale lepší zprávy pro Vás nemám...
 

#022
14.2.2024 Jaromír Starý se ptá:

Dobrý večer. Prosím,mám dotaz. Jak zapojit do zesilovače Technics SA-DX850 třetí reproduktor. Při zapojení do doporučených výstupů "center",nehraje. Díky za odpvěď. Jarda.

14.2.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá
Zdravím,
... u receiveru Technics SA-DX850 centr zapojíte do reproterminálu "center" a to tak, že obnažíte konec reprokabelu v délce cca 2 cm, odklopíte pérovou svorku reproterminálu, zasunete obnažený konec kabelu a pérovou svorku reproterminálu zaklapnete zpět = kabel musí držet fest ve svorce. Dodržte polaritu kabelu - "červená" žíla je vždy ta potištěná, případně označená znaménkem "+" nebo červeným potiskem. V nastavení receiveru byste pak měl připojený centr aktivovat a případně ho i separátně zesílit.
Pokud jste vše výše uvedené udělal a centr přesto nehraje tak zkontrolujte, zda máte správně zapojené reprokabely v AVR i centru, zkuste jako centr zapojit jiný (jaký-koli) reproduktor čímž vyvrátíte/potvrdíte vadu centru a pokud ani pak nehraje, může se jednat o závadu receiveru, kterou ale odstraní pouze servis.

 

#021
13.2.2024 Alois D.se ptá:

Dobrý den, prosím Vás, je možné aby se zvuk repráků utlumil použitím silnějšího kabelu??
Mám stařičké reproduktory genius 5.1 které jsem si koupil už před 18cti lety a dnes jsem je dával k jiné televizi a vyměnil jsem kabeláž, protože ta původní se místo ohybu už lámala... původní kabel je tenší než jsem koupil dnes a právě zvuk se mi dosti ztlumil, může to být změnou zdroje nebo právě tloušťkou kabelu? Díky

13.2.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá
Zdravím,
... síla kabelu nemá přímý vliv na intenzitu zvuku, rozhodně silnější kabel je obecně lepší, než tenčí. Velká délka vliv může mít, ale průřez ne.
Pokud se Vám zvuk utlumil po připojení k jiné TV a máte, zato že jinak jsou Vaše repro Genius v pořádku, tak zakopaný pes bude právě zde – v TV. Pokud máte Vaše repro Genius skutečně 18 let staré (což je tedy děsivě moc!), tak nejspíš nemá žádný digitální vstup a TV jste tedy připojil k repro analogovým cinch kabelem. A to může být onen problém, protože kvalita analogového výstupu v TV je prachmizerná. 
Doporučil bych proto externí D/A převodník – třeba levný Nedis D/A převodník, který k TV připojíte optickým digitálním kabelem (např. Nedis TOS Link) a k repro pak klasickým cinch kabelem (např. Nedis RCA). Při takovém propojení bude zvuk z digitálu na analog převádět nikoli TV, ale externí D/A převodník, což zvuk výrazně zlepší.
Avšak zdaleka nejlepším řešením je 18-ti leté repro vyřadit (!!) a pořídit nové moderní aktivní repro - např. MAGNAT Monitor Reference 2A. Ty se k TV připojí HDMI kabelem což jednak zajistí skvělý zvuk a jednak jednotné ovládání dálkovým ovladačem od TV - zapnete TV, zapnou se i repro, zesílíte TV = zesílí se repro. Repro mají ve výbavě i Bluetooth, takže můžete do repro streamovat audio z mobilu/tabletu/PC a přehrávat tak cokoli co Vás napadne. A kvalita zvuku? Ta je nesrovnatelně lepší než u Geniusů a to i vč. basů!
No, volba je jen na Vás :-)
 

#020
15.1.2024 David Ž. se ptá:

Dobry den,
prosim o radu. Odesel mi velmi stary gramofon Technics SL-1300, automat. Byl jsem s nim spokojen, rad bych zase Technics, ale neni to uplne podminka, jde mi hlavne o zvuk. Hlavni podminka vsak je, ze musi byt alespon poloautomat - jestli se tomu tak rika. Proste aby na konci desky zvedl ramenko, a vratil do puvodni polohy a zastavil se. Nebo alespon zvedl ramenko. Proste abych si mohl pustit desku a nemusel k nemu okamzite bezet az dohraje, a deska se netocila porad s jehlou v drazce (nebo dokonce nezajela jehla do papiru). Chtel jsem SL-1200GR (okolo 40 000 je i muj cenovy strop), nekde pisou ze je automat, nekde ze poloautomat, nekde ze manual. Vite prosim jak to je ve skutecnosti? V pripade, ze je manualni, jsem premyslel o SL-1500C (CEG) - ten by automaticke zvednuti skutecne mel mit. Je to tak? Je nejaky rozdil mezi SL-1500C a SL-1500CEG? Je SL-1500C (CEG) zvukove o hodne horsi nez SL-1200GR? Ktery z nich na konci desky skutecne zvedne ramenko?
Pripadne doporucil byste jiny gramofon v teto cene? Nebo je to blbost, a bude lepe hrat nejaky levnejsi gramofon, a k tomu drazsi predzesilovac (Pro-ject tube box S2) nebo drazsi prenoska?
(predzesilovac mam Cambridge Audio CP1, prenosku novou 2M Red, kabely tak o tridu lepsi nez vse ostatni, zesilovac magnat MA700).
Dekuji, s pozdravem David Ž.

22.1.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá
Zdravím,
... funkci automatického zvednutí nabízí model SL-1500, u modelu SL-1200 tuto funkci výrobce nezmiňuje. 
Zvuk gramofonů Technics není velký, ale je pocitově soustředěný, jistý a konkrétní, minimum šumu v pozadí nahrávek vás pak nechá nahlédnout i na malé detaily a vůbec je čitelnost nahrávky celkově velmi dobrá.
Gramec Technics SL-1200GR je zajímavý gramofon, byť pro specifické publikum. Jeho vzhled je účelný a rozhodně ne krásný, ale třeba bytelnosti a zpracování toho moc vytýkat nejde. K podivně utopeným konektorům není lehké dotáhnout robustnější kvalitnější signálové kabely. Jeho "rovnému", čistému, přesnému a jasnému zvuku, který je více organizovaný a spořádaný, než vášnivý pak musíte rozhodně přijít na chuť – dobrou zprávou ale je, že gramofon s klidem "unese" i už poměrně drahé přenosky a ty mohou jeho sušší technicistnost přeci jen ještě trochu přisladit. Technics SL-1200GR se jeví jako pevně hrající, jistý, a hlavně schopný vyprodukovat pěkně jistý, čistý zvuk. 
Veškeré zvukové vlastnosti gramofonu je samozřejmě nutno brát v kombinaci s danou přenoskou a phono předzesilovačem, na to rozhodně není možné zapomínat. V případě modelu Technics SL-1200GR je minimem přenoska v ceně cca 10tis (např. Ortofon 2M Bronze) phono předzesilovač taky v ceně cca 10tis (např. Pro-Ject Tube Box S). Takže pokud zvažujete model SL-1200GR musíte k ceně gramofonu přičíst minimálně dalších 20tis, ale spíše více, protože tyto komponenty jsou pro SL-1200GR minimem, ne optimem.
K hybridnímu zesilovači MAGNAT MA 700 se jako ideální gramofon hodí firemní kousek MAGNAT MTT 990 s jehož obecně velmi dobrým návrhem se pojí nejen nízký šum v pozadí, nejen dobrá absorpce rušivých vibrací a nejen celkový pocit pevnosti a čistoty, ale především schopnost udržet přehledný stereo obraz - hudba tak má výtečný vzduch a nikoli stísněný přednes, ale pěkně otevřený prostor v pravolevém směru a s přesnou lokalizací i proporcemi nástrojů kdy vlastně už se blížíte takovému tomu dojmu "velkého koncertu". To nejdůležitější je ale jeho schopnost podat hudbu zábavně, respektive tak moc zábavně, jak to jen nahrávka dovoluje. Vezměte si slušnou nahrávku a užijete si zřetelný, pevný zvuk, užijete si i velmi dobrý rytmus a vlastně všechno se zdá být důstojně přesně tam, kde to má být. V případě MTT 990 za rozhodně akceptovatelnou cenu dostanete pěkný, velký, dobře postavený přístroj, který krom toho, že svou konstrukcí dobře pohlcuje zkreslující vibrace a že svým motorem dokáže udržovat slušně přesné otáčky (a tedy i plynulost hudby), nabízí i až překvapivě civilizovaný a dospělý způsob přehrávání vinylů. Jako celek se velmi dobře používá, snadno poslouchá a zdá se, že je to prostě a jednoduše skvěle navržený, dobře vyrobený a tím vším i dobře znějící gramofon s uvolněným a zároveň realistickým zvukovým výstupem.
V segmentu 40tis bych ke zvážení rozhodně doporučil špičkový kousek CAMBRIDGE AUDIO Alva TTv2 nebo třeba Pro-Ject Metallica Pick it S2C v limitované edici.

 

#019
17.1.2024 M.Dokoupil se ptá:

Dobrý den,chci se zeptat-equalizer má až 16Khz některý až 32Khz.Ten 32Khz má větší,ostřejší výšky? Díky M.Dokoupil

18.1.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá
Zdravím,
... ano – pokud je ekvalizér schopen upravit výšky až do 32kHz tak ano. Avšak samozřejmě ale záleží i na zbytku Vaší audio sestavy, jaké mají rozsahy. Většina zesilovačů má rozsahy 20Hz-20kHz a podobně jsou na tom i reprosoustavy, jen málokteré bedny jdou na výškách nad 40kHz. Takže pokud máte standardní zesilovač, nepustí Vám více, než 20kHz a můžete mít ekvalizér jaký chcete.
 

#018
13.1.2024 Michal se ptá
:
Dobrý deň, chcem zakúpiť centrálny reproduktor k zostave magnat quantum 555... Mam historicky len tieto stĺpy, vždy iba ako stereo, ale chýba mi center pre filmy atď. Je to už staršia sada reproduktorov a neviem zohnať center z danej série.
Aby bol zvuk optimálny pri prechode, nebol tichší, či hlasnejší a mal rovnake sfarbenie... Mal by som asi vybrať z rovnakej značky a série. Alebo aspoň značku a citlivosť? Bude to veľký rozdiel vo farbe zvuku, ak by som zobral niečo z aktuálnej série od magnat? Všade píšu, že treba do centra za investovať, zvažujem Signature center, ktorý aktuálne je možné kúpiť. 
Čo by ste mi prosím poradili? Nie som priveľmi náročný, ale uši mi počujú dobre
Ďakujem, Michal 

14.1.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá
Zdravím,
... repro řady Quantum 550 se nevyrábí už 14 let, takže by byla velká neuváženost si teď pořizovat takto staré repro. Úplně v pohodě můžete kombinovat současný centr z produkce Magnat se svými repro z řady Quantum 550. Jako ideální centr bych viděl model MAGNAT Signature Center, který má ještě lepší parametry než tehdejší repro řady Quantum 550, takže nebude žádnou brzdou. Citlivost má krásných 91dB, rozsahy v kvalitě Hi-res 32Hz-53kHz a k provozu mu stačí zesilovač už od výkonu 20W - to vše dohromady dává jistotu kvalitní dialogové reprodukce a také schopnost hrát plně a bez ořezání i při tiché hlasitosti. Pokud ale chcete něco levného, můžete volit i základní model MAGNAT Monitor S12C, který sice nemá takové parametry, ale je zase cenově přístupnější.
 

#017
11.1.2024 Miro se ptá:

Dobrý deň, mám vintage gramofón Marantz 6100 poloautomat. Po dohraní LP sa rameno automaticky vráti naspäť. Pri vypnutí nastane pecka do reprákov. Riešim to tak, že sledujem dohratie LP a stíšim zosilňovač. Vraj to spôsobuje nefunkčný odpor vypínača. A možno tam taký ani nebol od výrobcu, to neviem. Aké máte skúsenosti? Ďakujem za odpoveď. Miro.  

14.1.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá
Zdravím,
... gramofony mívají vestavěný "zkratovač signálu", který v režimu OFF propojí živý výstup z přenosky na kostru přístroje, což má zamezit slyšitelným poruchám. Ve Vašem případě ale pracuje přesně naopak, takže buď je vadný, nebo tam není – což by vyřešil servisní zásah. Asi před třemi lety jsme tu měli podobný dotaz u staršího gramofonu Tesla, kde to nakonec vyřešil kvalitní externí phono předzesilovač Cambridge Audio.
 

#016
11.1.2024 Libor K.se ptá:

Dobrý den,
zvažuji ozvučení své pracovny, strereo receivrem Denon DRA 800H. Velikost místnosti je ale pouze 13m2 a uvedený receiver má výkon 100 W na kanál. Nebude toto řešení  již předimenzované s ohledem na velikost pracovny ?? Receiver bude propojen HDMI kabelem s televizí a blu-ray přehrávačem + regálové reprosoustavy.

14.1.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá
Zdravím,
... model DENON DRA-800H se již nevyrábí, nahrazuje jej model DRA-900H. 
Pokud budete receiver držet na uzdě, čímž jej ale zdaleka nevyužijete naplno, můžete jej v malém prostoru klidně provozovat. DRA-800H se prezentuje lehce hutnějším, vřelejším basem ve spodních oktávách měkčím a nemusí tak sedět ke každým reprosoustavám, jasnými a maličko akcentovanými středy a klidnými, hladkými výškami.
Na malý prostor pracovny bych osobně raději volil menší, výkonově uzpůsobený systém MAGNAT MC 200, který za stejný peníz, jaký je za již nevyráběný DRA-800H nabídne navíc i vestavěné CD a kvalitu zvuku v Hi-Res rozlišení. MC 200 má bas opravdu pěkný a šťavnatý, který je celkově nadýchaný a objemný, k velikosti systému až nečekaný. I lehkým brnknutím dodává solidní drajv a z kontrabasu zvládne přenést i ono mocné mručení. Vokální pásmo je přirozené, střed je dobře rozlišený, jistý a přirozeně objemný a nikdy na vás nepustí ostrou sykavku nebo jakýkoliv náznak hrubosti. Na výškách pak MC 200 lehce akcentuje zvonivý a jasný zvuk, ale ne tak, aby vznikl jakýkoliv vjem "cinkavosti". Příjemné je, že objemově je výšek tak akorát, aby dobře zapadly ke zbytku frekvenčního rozsahu. Co je ale největší předností MC 200 - je schopnost hrát hudbu, která je příjemně poslouchatelná. Ani náročnější hudba není vymknutá z kloubů, zvukem vždy probleskuje smiřující laskavost, aniž by ale zastírala zvukový charakter. Tempo je poklidnější, ale zvuk má dobrou čitelnost, čistotu i energii a celkově působí reprodukce hlavně harmonickým a barevným, příjemným dojmem. Systému při srovnání s Denonem chybí HDMI konektor, takže Blu-Ray připojíte HDMI kabelem do TV a TV připojíte k systému přes optický digitální výstup jehož zvukové podání je na stejné kvalitativní úrovni jako u HDMI.

 

#015
11.1.2024 Jan K.se ptá
:
Dobrý den, 
vlastním dvojici reproduktorů Jamo s-809 společně se zesilovačem Jamaha A-S201, u kterého uvádíte max. výkon 140 w + 140w při 4 ohms. Mé reproduktory mají však výkon 120w a odpor 8 Ω. Při tomto odporu uvádíte u zesilovače dynamický výkon na kanál 125W a totální harmonické zkreslení 100 w + 100w.
Abych pravdu řek jako lajk si teď nejsem jistý zda mi tento zesilovač stačí na pokrytí max. výkonu mých reproduktorů, nebo tam těch 20w chybí a zdali by tento rozdíl při pořízení výkonnějšího zesilovače bylo vůbec možné rozeznat?
Děkuji Vám za radu.

12.1.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá
Zdravím,
... repro Jamo S 809 jsou 8 ohmové repro s nominálním výkonem 120W (nominální výkon je optimální výkon, kterého repro dosáhnou při trvalém, dlouhodobém provozu) a s dynamickým výkonem 240W (dynamický výkon je výkon, který dokážou repro produkovat pouze krátkodobě (cca po dobu 20 ms) a využívají ho k vykrytí dynamických špiček reprodukce).
Zesilovač YAMAHA A-S201 při 8 ohmovém zapojení vykazuje nominální výkon 120W na kanál.
Pokud tedy připojíte repro Jamo S 809 k zesilovači YAMAHA A-S201, bude vše v pohodě. Pokud byste ale chtěl připojit dva páry těchto repro k tomuto zesilovači, tak zesilovač již vyžaduje 16 ohmové zatížení repro a proto byste nemohl dva páry repro Jamo S 809 použít.
 

#014
10.1.2024 Lukáš se ptá:

Dobrý den, chtěl bych poprosit o radu.
Vlastním repro Wharfedale Diamond 10.5 a chtěl bych stereo zesilovač. Jako dočasnou variantu jsem použil starší receiver YAMAHA DSP-A 592 a s přednesem jsem byl velmi spokojen. Bohužel Yamaha dosloužila a nastává čas najít náhradu.

Použití:
- převážně hudba (víceméně vše kromě dechovky :) - např. Metallica, Mike Oldfield, Yazoo...).
- okrajově filmy - stereo je dostačující

Konektivita:
- nyní pouze BR/DVD/CD přehrávač, plánuji gramo, BT výhodou
- obecně 1x koax + 1-2x optika by byla fajn

Cenové rozpětí nezmiňuji, spíš jsem zvědavý na alternativy vhodné s ohledem k hudbě a repru. Možná by bylo fajn mít 3 alternativy (Low-mid-high). 
Předem děkuji a přeji hezký den. S pozdravem Lukáš Roháček

10.1.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá:
Zdravím,
... pár skvělých tipů pro Vás máme:

  • výtečnou volbou by byl stereo receiver CAMBRIDGE AUDIO AXR100, který má vše, co požadujete plus navíc Bluetooth s opravdu výborným zvukem. Digitální část splňuje dnešní standardy stran podpory opravdu vysokých rozlišení, analogová výstupní část je pak přímočařejší, pocitově výkonnější a samozřejmější, takže reprodukce je otevřená, bohatá a zábavně rytmická. Receiver nesahá k nějakým oslnivým efektům, zní příjemně, vyrovnaně a je to všestranné audiofilské řešení za rozumné peníze – prostě opravdové dobré Hi-Fi se vším všudy.
     
  • další možností je síťový stereofonní receiver PIONEER SX-N30AE, který navíc přidává i WiFi, což Vám pak umožňuje streamovat jaké-koli audio odkudkoli (internet, mobil, NAS, PC)
     
  • zajímavou variantou je CD-Receiver BC Acoustique EX-714 vybavený i vlastní CD mechanikou. EX-714 se prezentuje jako špičkový stereo systém s rozmanitostí médií a vysokou konektivitou. All-in-One přehrávač boduje kombinací klasického a moderního Hi-Fi. Bohatá nabídka sahá od CD mechaniky, připojení gramofonu a modulu tuneru pro příjem DAB+/FM/AM až po bezdrátové streamování přes Bluetooth do USB portu a digitální rozhraní pro elektrický a optický S/PDIF přehrávač - například pro přehrávání zvuku televizoru. Díky integrovanému zesilovači EX-714 poskytuje přesné, výkonné, čisté, svěží a dynamické přehrávání s lehkým, detailním zvukem, který je tvarovaný až k basům. To se mu také daří prostřednictvím připojení pro sluchátka. Takto EX-714 září jako silný multitalent.
  • nebo vynikající hybridní receiver MAGNAT MR 750 s tranzistorovou a elektronkovou technologií, který má i HDMI pro bezproblémovou integraci TV a všech připojených zdrojů. Receiver Magnat MR 750 je dobře vybavený stroj "trochu lepší třídy", který nabízí zvukové ladění, které nemá v daném segmentu příliš alternativ. Pokud bych na začátku měl zdůraznit snad jediný skutečný háček (který ale nemusí být problematický pro každého), tak je to proti konkurentům podobné cenové hladiny absentující integrace WiFi streamování, přičemž se spoléhá "jen" na Bluetooth apX. Jinak je ale MR 750 schopen pokrýt všechny běžné potřeby. Přenesete-li se přes tuto skutečnost, pak nabízí Magnat hezky šťavnatý, velký, barevný a vřelý zvuk, který příjemně pohladí a díky hřejivé stopě elektronek v přednesu zklidní jakoukoliv nahrávku, vše zakulatí a můžete tak snadno poslouchat co chcete a jak chcete. Je to zvuk laděný bez přetvářky "do hezka" a zejména hlasům pak sluší. Toužíte-li tak po laskavé a pohodové reprodukci hudby, zařaďte Magnat mezi své kandidáty.
     
  • v menším formátu stojí za zvážení MAGNAT MC 200 disponující WiFi i Bluetooth, CD mechanikou a Hi-Res certifikací. MC 200 má basovou linku opravdu pěknou a šťavnatou a celkově je to nadýchaný a objemný bas k velikosti systému až nečekaný. I lehkým brnknutím dodává solidní energii a z kontrabasu zvládne přenést i ono mocné mručení. Vokální pásmo je "hezké", aniž by to ale byla laciná show levných systémů. Střed je dobře rozlišený, jistý a přirozeně objemný a nikdy na vás nepustí ostrou sykavku nebo jakýkoliv náznak hrubosti, ale i přes celkovou kultivovanost zůstává zpěv v centru pozornosti a velmi dobře kontrolovaný. V nejvyšším pásmu pak MC 200 lehce akcentuje zvonivý a jasný zvuk, ale ne tak, aby vznikla nepříjemná disproporce nebo vjem "cinkavosti". Příjemné je, že objemově je výšek tak akorát, aby dobře zapadly ke zbytku frekvenčního rozsahu. Co je ale největší silou MC 200 je schopnost téměř bez ohledu na zbytek systému hrát hudbu, která je příjemně poslouchatelná. Ani náročnější hudební díla nejsou v žádném okamžiku vymknutá z kloubů, hudbou vždy probleskuje smiřující laskavost, aniž by ale zastírala zvukový charakter. Tempo je poklidnější, ale zvuk má dobrou čitelnost, čistotu i energii a celkově působí reprodukce hlavně harmonickým a barevným, příjemným dojmem
     
  • z levnějších luhů a hájů bych ke zvážení doporučil receiver PIONEER SX-10AE, kterému sice chybí vstup pro gramofon, což ale není žádný problém – buď si pořídíte gramofon s vlastním vestavěným předzesilovačem, nebo si jej dokoupíte extra (od 1,2tis) a pak mu chybí digitální vstupy. Ale i to jde dořešit externím D/A převodníkem - např. Nedis D/A převodník, takže s připojením TV nebude žádný problém. Výhodou pak je Bluetooth.

11.1.2024 Lukáš se opět ptá:
Dobrý den,
děkuji za rychlou odpověď. Nutno dodat, že jste mi zcela "rozbil" mé tipy. Ne, že bych znevažoval Váš názor (to by pak nemělo smysl se ptát a rovnou jsem se mohl zeptat na konkrétní modely :) ), jen jsem překvapený, že jste nezmínil nic od YAMAHY (A-Sx01) nebo DENONu. Ptám se čistě ze zvědavosti (ano jsou to z nějakého důvodu oblíbené značky a i designem jsou mi blízké - ano, na oko to nehraje :) ), změnilo se u nich něco?
Předem děkuji za odpověď a přeji hezký den. S pozdravem Lukáš Roháček

14.1.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá
Zdravím,
... pokud navrhuji nějaké komponenty k posouzení, tak je navrhuji dle tří zásad:

  1. pouze s ohledem na kvalitu zvuku - tato kategorie je ideální většinou pouze opravdu náročné posluchače v třídě Top Hi-Fi a High-End, pro které je cena skoro podružnou záležitostí a jde jim primárně o kvalitu zvuku,
  2. s ohledem na kvalitu zvuku v porovnání s výbavou a cenou, kde obvykle najdete to nejlepší v poměru výkon x cena 
  3. podle značky, ceny a výbavy - tuto kategorii upřednostňují ti, pro něž je přednějším kritériem značka, výbava a cena než zvuk samotný.

Repro Wharfedale Diamond 10.5 trpí neschopností zprostředkovat přesné načasování a udržet slušný rytmus – na papíře se sice Diamond 10.5 tváří jako jedny z těch lepších reproduktorů, ve skutečnosti však jejich nedostatek přesného načasování a dynamiky zklame. Proto tyto repro vyžadují velmi disciplinovaný, autoritativně laděný, citlivý zesilovač, se stabilním napájecím zdrojem, což je důvod, proč jsem Vám doporučil ke zvážení uvedené receivery, které jsem volil dle kategorie č.2.
Ano, receivery Denon a Yamaha jsou dobré, ale dle mého ucha se k Vašim repro nehodí tolik, jako uvedené receivery. Pokud však preferujete volbu v rámci těchto dvou značek, stačí říct – pokusím se Vám vybrat ten vhodnější receiver v rámci značek Denon a Yamaha.

 

#013
10.1.2024 Jindra se ptá:

Zdravím mam prozbu chtěl bych propojit cd přehrávač se zesilovačem, dostal jsem k tomu takový základní kabel kabel (odkaz zde) a chtěl bych se zeptat jestli bych tam mohl dát gramo kabel Ppro-Ject, příde mi kvalitnější ale zbyl mi z gramofónu pro-ject a nevím jestli ho tam mohu dát a jestli třeba zlepší trochu zvuk. Propojit chci receiver Yamaha R-S202 a CD Yamaha CD-S300. Děkuji Brabec.

10.1.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá:
Zdravím,
... z hlediska technických možností můžete použít oba kabely. Osobně bych ale ty tkaničky (ten první černý kabel) velkým obloukem zahodil, protože jejich zvuková kvalita je nulová. Vámi zmíněný druhý kabel je nesrovnatelně lepší a i když se jedná o phono kabel (ke gramofonu), použít jej můžete, jen zaizolujte zemnící konce (omotejte izolačkou) aby nedocházelo ke styku s kostrou zesilovače a tím k případnému rušení.
 

#012
6.1.2024 Žabák se ptá:

Ahoj, existuje nějaký způsob jak v dnešní době využít audio systém dolby surround pro logic? Krom klasicky ho využít na stereo, popř sehnat reciever a využít repro. Bavím se obecně , nemám namysli konkrétní model. Asi sotva bude existovat nějaký dekodér, který by např. rozkodoval DD, DTS a zakodoval jako D Surround, co ? 
Díky, čau, Žabák

7.1.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá:
Zdravím,
... externí dekodéry existují, ale pro daný účel – pro DPL věž jsou nepoužitelné. Je mi líto, ale věžička, tak jak ji popisujete, je pro upgrade prostorového zvuku nepoužitelná.
Mohl byste použít zmíněný externí dekodér, buď jako samostatný komponent, nebo může být obsažen v nějakém DVD či BD přehrávači. Zvuk filmu se pak dekóduje v tomto zařízení a ven už putuje ve formě 5.1 analogového (cinch) signálu. Abyste jej mohl připojit ke svému zařízení, muselo by mít 5.1 analogový vstup, což samozřejmě nemá. A proto je podobná věžička nepoužitelná. 
Zvuk Dolby Surround Pro-Logic byl první dekodér, který dokázal analogový stereo zvuk rozkódovat pro prostorového zvuk. Problém byl v tom, že zvuk Dolby Surround Pro-Logic měl na zadních efektových kanálech pouze monofonní signál a neobsahoval žádné basy. Nějaký prostorový efekt tam tedy byl, ale byl to jen lehký náznak bez možnosti pravolevé lokalizace. Zlepšení přinesl až Dolby Pro-Logic II.
Původní Dolby Pro-Logic (DPL) byl průkopníkem moderních systémů prostorového zvuku. V podstatě jde o doplnění dalších dvou kanálů do stereonahrávky. Tyto přídavné signály bylo nutno v systému (AV receiveru či přímo v DVD přehrávači) dekódovat, dialogový kanál poslat do centrální reprosoustavy a efektový pak rozdělit mezi dva zadní kanály, které hrály shodný (monofonní) zvuk (výrazně kmitočtově omezený – bez basů). Přes všechny své nectnosti, především malou šířku přenášeného frekvenčního pásma, sehrála tato počáteční analogová varianta prostorového ozvučení významnou roli. Přiměla posluchače požadovat vyšší kvalitu a pro ně i pro filmaře objevila kouzlo akustických triků, které si pak mohli vychutnat v obýváku. Po DPL následovaly složitější digitální formáty DD a DTS. Zrod DPLII vyvolal touhu nemalé části posluchačů, zmlsaných kvalitním systémem 5.1, užívat si stejných zvukových efektů i ze stereofonních nahrávek filmů a TV. U DPLII dochází (ve srovnání s DPL) díky mnohem složitějšímu výpočetnímu softwaru k výraznějším prostorovým efektům. Zadní efektové kanály každý hrají odlišný signál (stereo) a centr reprodukuje přirozenější zvuk dialogů. Jednoznačný přínos DPLII je ve vykreslení prostorovosti zvuku. Oproti DD či DTS má DPLII méně dynamiky a razance, což je zcela pochopitelné, když si uvědomíme, z čeho vlastně vzniká – z pouhých dvou stereofonních kanálů.
Ani samotné repro takového systému bych pro dnešní domácí kino už rozhodně nedoporučil, snad jen přední repro, které by se s přimhouřením všech očí daly použít na zadní kanály. 
Pokud chcete kvalitní prostorový zvuk, doporučil bych zvážit pořízení kvalitního ozvučení – AV receiver + 5.1 (nebo 5.1.2) repro. Budete-li mít zájem, stačí říct :-)
 

#011
5.1.2024 LK se ptá:

Dobrý den, prosím vás mám dotaz - je možné přes nějakou redukci připojit reproduktory a subwoofer, s bílým a černým drátkem na konci,  z této soustavy: JVC THS-1 k nějakému modernímu bluray přehrávači, např. tento SONY BDP-S6700, který má na zadní části pouze hdmi výstup? 
Předem vám moc děkuji za odpověd.
S pozdravem
LK

5.1.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá:
Zdravím,
... bohužel ne, to nejde.
Systém JVC THS-1 disponuje pasivními repro a pasivním basovým modulem. Aby mohly takovéto repro hrát, potřebují zesilovač – ten v případě systému JVC THS-1 obsahovala samotná řídící jednotka. Ve Vašem případě ale žádný Blu-Ray nemá vestavěný vlastní zesilovač. Takže pokud chcete repro JVC používat musíte si pořídit nějaký AV receiver, který má repro terminál i pro pasivní subwoofer – například YAMAHA HTR-2071. K tomuto AVR pak připojíte přes HDMI TV, Blu-Ray a případně i další zařízení, disponuje i FM rádiem
Samotný HDMI výstup Vašeho Blu-Ray přehrávače umí pouze přenést obraz a zvuk do připojeného zařízení, neumí jej zesílit – to umí zesilovač/receiver. Osobně bych doporučil zvážit pořízení komplet nového zařízení domácího kina – například sestavu YAMAHA YHT-4960, ke které připojíte TV a Blu-Ray a máte vymalováno. Systém disponuje všemi potřebnými zesilovači a dekodéry domácího kina, FM i DAB tunerem, USB, Bluetooth i WiFi, takže budete pak moci streamovat jaké-koli audio z mobilu, tabletu či internetu – internetová rádia, Spotify, Tidal, Deezer apod. Receiver je osazen i funkcí Multi-room Audio – MusicCast, takže budete moci sdílet veškerou svou hudbu po celé domácnosti – bez ohledu na formát. Od Vašeho oblíbeného vinylu přes AirPlay, Bluetooth až po služby streamování hudby, a dokonce i zvuk z Vašeho televizoru, MusicCast to pokryje.

 

#010
4.1.2024 Mirek K. se ptá:

Dobrý den, chtěl bych požádat o radu, jakou variantu síťového filtru by jste mi doporučil k audio sestavě Bluesound NODE 3 + EverSolo DAC-Z8 + Roksan K3 (int. zesilovač) a Magnat Signature 707. Je vůbec potřeba? Děkuji predem za radu! 
Mirek K. 

4.1.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá:
Zdravím,
... doporučil bych SUPRA Mains Block MD06-EU Mk3.1 LoRad 2.5, což je kombinace síťového filtru a přepěťové ochrany s vylepšeným přívodním kabelem LoRad 2.5 CS-EU v jednom.
Supra umožní připojení až šesti dalších zařízení, jehož vnitřní provedení je skryto v aluminiovém oblečku což zároveň přispívá k lepšímu odstínění. Každá zdířka má zlacené kontakty a normově se nazývá Shuko (EU standard). Dále tento šesti "pes" obsahuje 10A/250V síťový filtr s 10A spínačem. 
Zvuk připojených zařízení je znatelně pevnější, čistší. Přibyly detaily, prohloubily se basy. Znát je to hodně na hlase, který se prokreslil a vystoupil více z beden. Nejvíc markantní je vylepšení signálu v celém poslechovém pásmu. Zvuk si "sednul" a zjemnil. Při zapojení TV, DVD/BD je obraz zřetelně ostřejší s menším šumovým doprovodem. 
Zkrátka a jednoduše – pořízením SUPRA Mains Block MD06-EU Mk3.1 LoRad 2.5 si seženete velmi dobrý – velmi funkční filtr a pěkného "psa" zároveň. Nemám většinou filtry moc v lásce, protože jsou obvykle nesmyslně drahé a ty laciné většinou vůbec nefungují, spíše naopak. Supra však přesvědčuje o opaku – takhle to má být. Levné, pěkné a funkční. Jednoznačně si zaslouží plný počet bodů a zakoupení!!

 

#009
3.1.2024 Jirka se ptá:

Dobrý den.
Vlastním repro EDIFIER R2750DB a chtěl bych k nim připojit Subwoofer EDIFIER T5. Mám k tomuto produktu dva dotazy.
1. Má Subwoofer shodné připojení se zástrčkou na zadní straně repro EDIFIER R2750DB.
2. Bude s tímto Subwooferem znát rozdíl v podání zvuku, když repro EDIFIER R2750DB má vlastní basové měniče? Předem Vám moc děkuji. Jirka

3.1.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá:
Zdravím,
... nemám s těmito repro osobní zkušenost, ale podle pohledu na zadní panel repro EDIFIER R2750DB to vypadá, že mají SW výstup patrně ve formě jacku, kdežto subwoofer EDIFIER T5 má stereofonní vstup ve formě 2x cinch. Budete proto k propojení potřebovat redukční kabel jack – 2x cinch.
Pokud jde o kvalitu zvuku, je třeba počítat s tím, že 70W subwoofer jehož basová reprodukce končí na 38Hz nebude mít žádný ohromující bas, jako třeba jen o něco málo dražší subwoofer MAGNAT Alpha RS8, který mý výkon 160W a na basech jde až na 25Hz. Nicméně můžete počítat s tím, že se zvuk vylepší, ne moc, ale vylepší.

 

#008
2.1.2024 Pavel P. se ptá:

Dobrý den,
již nějakou dobu provozuji sestavu prastarého stereo zesilovače Yamaha AX-570 a repro Jamo S606 a chtěl bych nahradit zatím zesilovač. Ten současný trpí na klasickou oxidaci kontaktů přepínače vstupů a neumí se automaticky přepnout do standby. 
Hledám tedy něco, co bude kvalitativně a výkonově alespoň srovnatelné, stačí stereo, černá barva a digitální vstup. Cenově bych se chtěl udržet řekněme do 25 000 Kč.
Sestavu využívám na poslech poměrně širokého spektra hudebních žánrů, sledování filmů i hraní her, nejsem úplný audiofil, ale většina levných sestav mi prostě trhá uši Do budoucna, z prostorových důvodů, zvažuji i výměnu reproduktorů za regálové. 
Předem děkuji za jakékoliv tipy.
S pozdravem, Pavel

2.1.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá:

Zdravím,
... pár skvělých tipů na kvalitní zesilovač pro Vás k posouzení máme. Kvalitní zesilovač se od toho horšího liší především čistějším a přesnějším zvukem bez zkreslení, poskytuje širší a prostornější zvuk a disponuje větším dynamickým rozsahem, což hudbu činí živější, barvitější a detailnější.

  • CAMBRIDGE AUDIO CXA61
    nabízí velmi solidní výbavu, a hlavně výtečný zvuk, který nelze než označit za příjemně kultivovaný. Dbá více na audiofilskou vyrovnanost a umírněnou realističnost než komerčněji laděné modely, a nedrží se přitom drajvem při zemi. CXA61 poskytuje velmi příjemně kultivovaný přednes, představující standard toho, co by ideální hi-fi této kategorie mělo splňovat – CXA81 je výtečně vybalancovaný a snadno poslouchatelný stroj a to zvukem, výbavou i cenou.
     
  • MAGNAT MA 900 s lampovým předzesilovačem (nebo levnější verze MA 700)
    MA 900 je vlastně dobře vybavený stroj "trochu lepší třídy", který nabízí zvukové ladění, které nemá v daném segmentu příliš alternativ. Pokud bychom na začátku měli zdůraznit snad jediný skutečný háček (který ale nemusí být problematický pro každého), tak je to proti konkurentům podobné cenové hladiny absentující integrace streamování. Jinak je ale MA 900 schopen pokrýt všechny běžné potřeby. Přenesete-li se přes tuto skutečnost, pak nabízí Magnat hezky šťavnatý, velký, barevný a vřelý zvuk, který příjemně pohladí a díky hřejivé stopě elektronek v přednesu zklidní jakoukoliv nahrávku, vše zakulatí a můžete tak snadno poslouchat co chcete a jak chcete. Je to zvuk laděný bez přetvářky "do hezka" a zejména hlasům pak sluší. Co je ovšem nejdůležitější, to je schopnost Magnat MR 780 hrát opravdu hezky. Vlastně v dané třídě jen stěží najdete barevnější, mohutnější a pohodověji laděný přednes. Toužíte-li tak po laskavé a pohodové reprodukci hudby, zařaďte Magnat mezi své kandidáty...
     
  • BC Acoustique EX-234
    Zesilovač EX-234 se zvukově chová jako dražší špičkové zařízení – zní velkým zvukem s velmi dobrou transparentností, nástrojovým rozlišením a neskutečnou autoritou v basech. Celkový zvuk se nese v charakteristickém duchu: muzikální, barevný, vřelý a nenuceně zábavný, přitom ovšem zachovávající dostatečnou míru realističnosti, aby ani při dlouhodobém poslechu neomrzel. Poslouchat zas a znovu, vás bude bavit ...
     
  • YAMAHA A-S701
    Tento zesilovač je to, čemu by se dalo říct "klasické hi-fi". Základem všeho je možná až nečekaně pečlivá konstrukce, kdy byla zjevně věnována pozornost i detailům, které byste od "komerčního" stroje patrně ani nevyžadovali. Pečlivé ošetření rezonancí, promyšlené vedení signálu nebo třeba celkově jednoduše bytelné a důvěryhodně vyvedené šasi, to vše vám v dobře zaplatitelné třídě dává nejen dobrý pocit, ale v podstatě i jistotu, že s tímhle strojem můžete žít dlouho a bez obav. K tomu vybízí i zvuková charakteristika, kdy tento zesilovač netlačí na pilu a je parádně "normální" - vysoký výkon zajišťuje schopnost vypořádat se s v podstatě čímkoliv co do něj pustíte, uživí i lehce neproporčně drahé reprosoustavy, aniž by působil jako limitující faktor a hraje pěkně "analogově" - hladce, klidně, s porcí nadhledu a se schopností zvuk dobře poskládat. To vše se pak prolne do skutečnosti, že s A-S701 můžete poslouchat hudbu, která je zábavná i po několika hodinách a nemusíte se omezovat ani žánrově, ani v hlasitosti. Takhle vypadá prostě solidní, bez chyb, problémů a omezení navržený dostupný zesilovač, který dělá slovu "hi-fi" čest.

 

#007
30.12.2023 Franc se ptá:

Dobrý den, dávám dohromady sestavu Technics, která se bude skládat z těchto komponentů-cd, deck, tuner, zesilovač, equalizer. Potřebuji poradit jak vše správně propojit a zapojit. Děkuji za radu, kterou rád zaplatím. S pozdravem Franc

1.1.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá:
Zdravím,
... lepší by bylo, kdybyste mi poslal typová označení přístrojů a já bych Vám pak řekl kam a čím vše propojit. Takhle asi bude nejjednodušší, když Vám zde přiložím link na obrázek se zapojením.
Pokud máte nějaké historické CD Technics, řádově z 80-90 let pak bych doporučil je obohatit o externí D/A převodník - tehdejší D/A převodníky byly 1-bitové, ty současné jsou standardně 24-bitové (tedy 24x lepší), ale jsou i 32-bitové - např. CAMBRIDGE AUDIO DacMagic 200M, který by Vaši sestavu Technics obohatil o špičkový sluchátkový zesilovač, Bluetooth aptX a samozřejmě i o 32bit/768kHz D/A převodník, který by posloužil jak starému CD a rázem z něj udělal CD nové, ale také pro PC, TV, herní konzoli apod jejichž zvuk by povznesl o úroveň výše.


#006
30.12.2023 Ladislav se ptá:

Prosím o radu, týkající se kvality poslechu muziky z přehrávaných vinilů. Mám gramo Denon DP-450 USB zapojené též k Denonu AVR-X1600H a k tomu jen pro doplnění připojené 5.1 repro Monitor Audio Bronze 200. Hudba z přehrávaných desek, ať už z nových či starých je sice příjemná, čistá, ale není tak dynamická a výrazově bohatá jako z internetového rádia, spotify apod. Někde jsem četl, že je to normální, ale čekal jsem zvláště u nových desek, že bude poslech z vinilů lepší zážitek. Prosím tedy o Váš názor, zda se mám s takto reprodukovanou hudbou smířit anebo mi poradíte, jak hudbu z gramofonu zlepšit (např. předzesilovač, nebo dokonce vyměnit receiver?!). Pro doplnění uvádím, že hudba z CD přehrávače se poslouchá lépe než z gramofonu, ale určitá rezerva tam také je. Děkuji za Váš názor Láďa

1.1.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá:
Zdravím,
... CD odráží téměř přesně to, co umělci nahráli ve studiu, zatímco vinyl záznam charakteristicky zkresluje. Producenti navíc zpravidla musejí přistoupit k masteringu pro vinyl citlivěji s ohledem na limity tohoto formátu. Co přesně ovšem znamená pojem „lepší zvuk“, závisí výhradně na samotném posluchači. 
Vinylové desky používají analogovou technologii k přenosu zvuku. To znamená, že zvukové vlny jsou převedeny na fyzické pohyby v drážce desky. Tento pohyb je poté přeměněn na zvuk pomocí gramofonové přenosky.
CD používají digitální technologii k přenosu zvuku - tzn., že zvukové vlny jsou převedeny na jedničky a nuly. Tyto jedničky a nuly jsou poté uloženy na disk.
Toliko teorie … Obecně se má za to, že vinylové desky mají příjemnější a teplejší zvuk, zatímco CD mají čistší a detailnější zvuk.
O tom, zda je poslech hudby z LP nebo z CD lepší, se nedá jednoznačně rozhodnout. Záleží na osobních preferencích každého posluchače. Někdo preferuje teplejší a příjemnější zvuk vinylových desek, zatímco někdo jiný preferuje čistší a detailnější zvuk CD.
Na výslednou kvalitu zvuku LP má vliv velká spousta faktorů, počínaje gramofonem samotným, přes phono předzesilovač, přenosku, phono kabel, usazení a vyvážení gramofonu, správný přítlak, čistota LP a jehly a samozřejmě kvalita LP desky samotné a kvalita záznamu na LP. Pro vášnivé posluchače LP a je vše kolem LP velkou magií a pro dosažení uspokojivého výsledku náročného LP posluchače nestačí gramofon za 10tis. 
Ve Vašem případě to vypadá, že se Vám více líbí digitální zvuk, takže by asi bylo lepší u něj zůstat a LP buď opustit zcela, nebo si ho ponechat jen jako jakýsi rozmar :-)

 

#005

29.12.2023 Luděk Exner se ptá:
Dobrý den. Prosím o radu. Vlastním zesilovač Onkyo A 9030 a repro Magnat Shadow 203, propojení Bi wiring. Chci přikoupit ještě jeden schodný zesilovač pro poslec v Bi ampingu. Je-li to možné, jak propojím vzájemně oba zesilovače, nebo co je ještě potřeba? Děkuji.

1.1.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá:
Zdravím,
... zesilovač ONKYO A-9030 nelze zapojit ani jako předzesilovač ani jako koncový zesilovač, tzn. že i když budete mít dva tyto zesilovače nelze je propojit požadovaným způsobem. Musel byste mít jeden zesilovače s výstupem Pre-Out a k němu dva (ne jeden ale dva!) další zesilovače se vstupy Main-In abyste mohl realizovat plnohodnotné Bi-Ampingové zapojení.
Bi-Amping má za účel oddělit basové cesty od vyšších středů a výšek a tím pročistit a zrychlit reprodukci s vyšší mírou detailů, přesnosti a lokalizace. Takovéto osazení se doporučuje hlavně u sloupových beden, u regálovek málokdy, u 2-pásmových už vůbec.
Ve Vašem případě by bylo výrazně lepším řešení (a taky levnějším) zapojit Vaše repro kvalitním Single-Viringovým kabelem - např. DYNAVOX LS3 (použít ale můžete i Bi-Wiringový kabel, pokud byste vysloveně chtěl) a repro posílit kvalitním, stereofonně zaměřeným subwooferem - např. MAGNAT Alpha RS 12.
Tímto zapojením získáte výrazně lepší zvuk než Bi-Ampingovým zapojením dokonce i velkých sloupových beden. Samotné regálovky se nebudou muset trápit s basy a budou hrát svižněji, přesněji, detailněji a bas ... nic nezahraje bas tak dobře jako aktivní subwoofer, takže bas bude jedna báseň. Bude mohutný, dynamický a bude perfektní a to jak při vyšších/velkých hlasitostech kdy by jinak samotné regálovky už nestíhaly, tak i při tiché hlasitosti, kdy by pro změnu regálovky basy nehrály vůbec.
Tak takové je tedy mé doporučení :-)

 

#004
29.12.2023 JS se ptá:

Zdravím. Co říkáte na kombinaci Denon DRA-900H+Magnat Signature 503? Dík za reakce.

1.1.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá:
Zdravím,
... receiver je to dobrý, v dobré výbavě i když k Magnatu by se mi lépe hodil třeba receiver MAGNAT MR 750.
Pokud jde o vhodnost beden, tak obecné pravidlo říká, že repro by měly být v 1-2 násobku ceny zesilovače - tzn. že pokud máte zesilovač za 20tis měl byste zvažovat bedny za 20-40tis abyste plně využil potenciálu zesilovače i beden. Vy to ale zvažujete zcela opačně... Jistě, regálovky MAGNAT Signature 503 použít můžete, ale potenciál zvoleného zesilovače zůstane z poloviny nevyužitý.
Repro MAGNAT Signature 703 by už byly vhodnější, Signature 903 pak ideální ideální.

 

#003
29.12.2023 Ivan se ptá:

Přeji hezké Vánoční svátky a šťastný Nový rok. Tady je má otázka.Mam zesilovač Primare i22 s digi vstupem a zesilovač Marantz Pm 17. Mám repro Monitor audio bronze 5 chtěl bych se zeptat na výměnu repra jak na Marantz PM17 tak na Primarei22. Moc děkuji s pozdravem. Ivan

1.1.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá:
Zdravím,
... já bych volil jednu těchto tří variant:

  1. MAGNAT Signature 707 (nebo levnější verzi Signature 507)
    Všeobecně lze říct, že řada Signature 700 se velmi povedla a vlajková loď Signature 707 to jen potvrzuje. V rámci cenové kategorie nabízí tento sloupek velmi solidní úroveň z každého úhlu pohledu – kombinuje klasickou a moderní estetiku, materiály vypadají více než solidně, a navíc se výrobci povedlo zvládnout i potenciálně problematický systém dvojitého vysokotónového reproduktoru, takže zvuk je dobře integrovaný, pěkně vyrovnaný a zřetelný, aniž by se ale tlačil kupředu takříkajíc "na sílu". Patrně by se dalo říct, že jde o klasické Hi-Fi reprosoustavy v tom smyslu, v jakém byste to chápali před 15, 20, 30 lety. Je to tedy zvuk zaměřený na čistotou, vyrovnanost a nepřikrášlenou autentičnost tak moc, jak jen si to lze v Hi-Fi přát, aniž by to ale znamenalo nějakou inklinaci k technicistnímu nebo efektnímu přednesu.
     
  2. ELIPSON Prestige Facet 24F (nebo levnější verzi Prestige Facet 14F)
    Celkovým pojetím jsou Elipson Prestige Facet trochu efektněji laděné, řekněme lifestylově laděné reprosoustavy, které ale nepostrádají důležité základní Hi-Fi charakteristiky jako je čistota, muzikálnost nebo solidní dynamika - jejich mírná efektnost spočívá v mírně důraznějších basech (už proto, že jich je hodně) a výškách (ze stejného důvodu) a možná i v celkově vřelejším, klidnějším a příjemně poddajném způsobu, jakým si poradí s libovolnou nahrávkou napříč žánry i kvalitou, což je bezva pro běžné mainstreamové popové, rockové a další "neaudiofilské" nahrávky. Od Elipson se nikdy nedočkáte říznutí či ostrosti – v kombinaci se zajímavým vzhledem to z nich dělá zajímavé reprosoustavy pro moderní interiéry a moderní posluchače, kteří chtějí, aby je hudba bavila a jestli je zrovna tohle cinknutí nebo tamto zadrnčení struny v pravý čas na pravém místě se studiovou přesností, to pro ně není zásadním nositelem hudebních emocí – to jsou barvy, plnost a další vlastnosti, kterých má Prestige Facet na rozdávání.
     
  3. ACOUSTIC ENERGY AE320 (nebo levnější verzi AE309)
    AE320 představují velmi dobrou hodnotu za investované peníze – jsou velmi pěkně zpracované, čisté materiálově i designově a bez problémů zapadnou do běžné domácnosti, zejména díky svému štíhlému profilu. Hrají pak také typicky anglicky – možná by se dalo říct, že univerzálně, byť lehce nenápadně, bez efektů. Nabídnou vám reprodukci vyrovnanou, urovnanou a snadno vstřebatelnou bez ohledu na žánr a vlastně do jisté míry i na kvalitu nahrávky. Zvuk zůstává důstojný a disciplinovaný, a tak nějak po anglicku kultivovaný, byť si reprodukce si půjčuje dost ze stylu a dynamiky výrazně dražší řady 500

 

#002
28.12.2023 Petr Pietrucha se ptá:

dobrý den, prosím o doporučení AV receivru. Mám Yamaha HTR 4069, ale bohužel přestal fungovat a cena za opravu je šílená, tak zvažuji koupi nového. děkuji Petr

1.1.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá:
Zdravím,
... osobně bych doporučil výtečný receiver ONKYO TX-NR5100. Pokud byste opět chtěl Yamahu, tak bych ke zvážení doporučil model RX-V6. A pokud byste chtěl něco echt levného, tak třeba PIONEER VSX-534D.

 

#001
28.12.2023 Ladislav se ptá:

Dobrý den, prosím trochu o radu - chtěl bych koupit AV Receiver se stereo sloupovými reproduktory. Chtěl bych hlavně dobré,silné stereo. Občas také pro filmy cca 30%. Místnost je 7x5x3m . Můj počáteční ůmysl byl : Repro: KEF Q950 ,Jamo c109II nebo Klipsch reference Premiere RP 8000 ii AV reciever: Marantz Cinema 60DAB,Sony TA-AN 1000 ,Onkyo či Denon ... Pro "ten" film jsem již zakoupil u Vás soundbar Klipsch 1200 , tak semi nechce zbytečně kupovat 9ti- kanálový reciever který nikdy mít nebudu .Na hudbu bych chtěl stereo. Sem v tom lajk tak se s prosbou obracím na Vás...děkuji.

1.1.2024 A.V.Wiejowski, Hi-Fi poradna odpovídá:
Zdravím,
... ten soundbar Klipsch nakonec nevyšel, tak co třeba zkombinovat kvalitní stereo s kvalitním domácím kinem? Pokud totiž zvolíte opravdu kvalitní AV receiver, tak nejen že budete mít výborné domácí kino, ale získáte i stejně výborné stereo. Jedním přístrojem tak obhospodaříte obojí...
AV receiver k posouzení: ONKYO TX-RZ50, PIONEER VSX-LX505 Premium, YAMAHA RX-A4A AVENTAGE a k němu kvalitní sloupové repro pro výtečné stereo: ELIPSON Prestige Facet 14F, ACOUSTIC ENERGY AE309, MAGNAT Signature 507 nebo třeba INDIANA LINE Diva 660.
Ke každým těmto sloupovým repro pak lze v pohodě doladit centr, zadní repro i subwoofer a případně i repro pro Dolby Atmos. Nemusíte tak mít dvě sestavy – jednu pro kino (např. jako soundbar) a druhou pro stereo, ale vše můžete mít v jednom celku, a navíc ve špičkové kvalitě.

Starší dotazy...

... počínaje rokem 2012, najdete na hlavní straně - Menu - Hi-Fi poradna, pod číslem roku, který Vás zajímá, jako soubor PDF ke stažení.